Vitamíny zatienili dôležitosť minerálov a stopových prvkov. Viete, prečo ich potrebujeme?

Všetci dobre vieme, aký zásadný vplyv majú vitamíny na ľudský organizmus. Bohužiaľ, o dôležitosti minerálov a stopových prvkov sa hovorí podstatne menej. A to je škoda.

Vitamíny predstavujú organické zlúčeniny, ktoré naše telo potrebuje na svoju existenciu, no vo väčšine prípadov ich nedokáže samé syntetizovať. Získavame ich preto z potravy. Existuje však aj iný spôsob ich doplnenia – lipozomálna kombinácia tých najdôležitejších vitamínov, minerálov a stopových prvkov pre správne fungovanie imunitného systému, mozgu a ďalších orgánov.

Minerály a stopové prvky – aký je rozdiel?

Minerály, na rozdiel od vitamínov, sú anorganické látky, ktorých podiel v ľudskom tele je veľmi malý – sú to približne 4% telesnej váhy. Prečo ale hovoríme o mineráloch a stopových prvkoch? Minerály, ktoré sú pre ľudské telo nevyhnutné (napríklad horčík, sodík, draslík, vápnik a fosfor), označujeme ako makroprvky. Na druhej strane stoja mikroprvky, ktoré poznáme pod pojmom stopové prvky a pre naše zdravie ich potrebujeme len vo veľmi malých dávkach.

Aj keď je podiel minerálov v našom tele nepatrný, ich prítomnosť je nevyhnutná pre množstvo životne dôležitých procesov: pomáhajú udržiavať stále vnútorné prostredie organizmu, normálnu činnosť srdca, svalov a nervovej sústavy, sú prítomné pri formovaní kostí, tvorbe krviniek a ovplyvňujú tráviacu a močovú sústavu. Aj malý nedostatok či prebytok minerálov v organizme spôsobuje záťaž a môže viesť až k vážnym zdravotným komplikáciám.

 

dôležitosť minerálov a stopových prvkov stresova zataz

 

Ako prijať dostatok minerálov?

Rovnako ako pri vitamínoch, aj minerály majú svoje odporúčané denné dávky, ktoré sú však orientačné a nezohľadňujú špecifické potreby organizmu. Optimálne množstvo minerálov reflektuje aktuálne ročné obdobie, stresovú záťaž na organizmus či rôzne ochorenia a ďalšie faktory.

Optimálnu hladinu minerálov v organizme dokážeme dosiahnuť prostredníctvom potravy – ideálne je konzumovať čerstvú a surovú zeleninu, ovsené vločky, strukoviny, orechy a semená, či vajíčka a mliečne výrobky. Tieto potraviny telu zároveň dodajú aj ďalšie aktívne látky, ktoré sa postarajú o lepší metabolizmus a trávenie. Ide napríklad o rôzne enzýmy či vlákninu.

 

Aj doplnením pitného režimu o minerálne vody vieme telu dodať množstvo potrebných minerálov. Dôležité je ale mať na pamäti, že minerálky je potrebné striedať. 

Optimálnu hladinu minerálov v organizme vieme dosiahnuť aj užívaním doplnkov výživy. Keďže na trhu je nepreberné množstvo rôznych produktov, je potrebné dávať si pozor a vyberať si len kvalitné doplnky stravy. Tie menej kvalitné môžu totiž obsahovať minerály v inej chemickej štruktúre, ako sú minerály v strave, čo by mohlo napríklad narušiť ich vstrebávanie v organizme.

Ak hľadáte kvalitný, vysokovstrebateľný doplnok stravy, ktorým podporíte vašu psychiku a správny priebeh látkovej výmeny buniek, funkčnosť svalov i pevnosť kostí a zubov, vyskúšajte náš lipozomálny Minerál komplex.

 

Najdete nás i na MALL.SK

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie